Różne formy zarządzania
Zarządzanie jest dziedziną niesamowicie rozległą i posiada różnego rodzaju rozwarstwienia, które stanowią bardzo szeroką grupę rodzajową. Wyróżniamy więc różne formy zarządzania i o każdej z nich warto nieco wiedzieć.
Zarządzanie zasobami ludzkimi określane także jako zarządzanie personelem, lub jako funkcja personalna jest to termin, który definiuje się jako strategiczną, jednorodną i spójną metodę, ograniczającą się do kierowania tym najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji. Tym kapitałem oczywiście są ludzie. Zasoby ludzkie, to inaczej wszyscy zaangażowani ludzie, którzy za pomocą swojego osobistego, jak i zbiorowego wysiłku, przyczyniają się do realizacji wszystkich wyznaczonych przez daną organizację celów i zadań, a tym samym umacniają jej przewagę nad konkurencją. W skrócie chodzi o to, aby w taki sposób zarządzać personelem w danej firmie, aby przynosiło to pożądane skutki.
Zarządzanie aktywami to podstawowa usługa finansowa, więc jej umiejętność powinna być nabyta przez różnego rodzaju księgowych i ekonomistów. Za główne zadanie różnego rodzaju instytucji finansowych zaś szczególnie tych kredytowych, uważa się zarządzanie majątkami klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Dlatego każde nasze konto osobiste, konto firmowe, a także różnego rodzaju lokaty, są przedmiotem zarządzania aktywami. Jego celem jest przede wszystkim osiągnięcie wysokiego wzrostu wartości przy określonym kapitale lub osiągnięcie założonego wzrostu przy możliwie najniższej wartości zainwestowanego kapitału.