Jesteś tutaj: szybki-kredyt.biz.pl > Finanse i zarządzanie > Zarządzanie operacyjne

Zarządzanie operacyjne

Zarządzanie operacyjne to inaczej zarządzanie czynnikami konkurencyjności. Zarządzanie operacyjne Aby mieć jakiekolwiek pojęcie o co chodzi, warto na sam początek poznać czym są czynniki konkurencyjności. Wyróżnia się trzy klasyczne czynniki takie jak jakość, koszt i dostawa. O konkurencyjności danego produktu decydują takie czynniki jak zapewnienie wymaganej jakości przez rynek, koszt nabycia oraz użytkowania danego produktu, a także dostawy produktu w wymaganej ilości, terminowości, różnorodności oraz szybkości realizacji danego zamówienia. W ten sposób jesteśmy w stanie określić na podstawie analizy tych czynników, czy produkt jest atrakcyjny rynkowo i ile wynosi wskaźnik tej atrakcyjności. Oczywiście oprócz klasycznych kryteriów na podstawie których określa się konkurencyjność istnieją te bardziej współczesne, nowoczesne.

Na nie z kolei składają się takie czynniki jak np. obsługa klienta. Przyjęło się powiedzenie w świecie producentów: „klient nasz pan” jednak nie zawsze i nie przy wszystkich okazjach się ono sprawdza. Zarządzanie operacyjne Dlatego podejście do klienta również odgrywa znaczącą rolę jeśli chodzi o atrakcyjność danego produktu. Wszystko za sprawą tego, że jeśli klient czuje się usatysfakcjonowany obsługą, to dany towar pod względem ekonomicznym wydaje się mu być atrakcyjniejszy, dostosowany do jego potrzeb. Takie zadowolony klient częściej będzie wracał do danego producenta wybierając właśnie jego produkty.

Badanie konkurencyjności w dużej mierze opiera się współcześnie na kontroli jakości. Zarządzanie operacyjne To od tego zależy, czy dany produkt jest atrakcyjny dla potencjalnego klienta, czy też niekoniecznie. Natomiast na jakość danego produktu wpływa wiele czynników.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.